Automatisk sagsfakturering reducer administrative byrder i firmaer

En af de mest tidskrævende og frustrerende opgaver i mange virksomheder er håndteringen af fakturering. Manuelle processer kan være langsommelige, betyde ærgerlige fejl og kræve unødvendigt mange ressourcer. Men hvad nu hvis faktureringen kunne automatiseres og dermed gøre arbejdet lettere og mere effektivt?

Med automatisk sagsfakturering i Microsoft Dynamics 365 Business Central kan I oprette fakturaer med få klik. Dette reducerer ikke kun den tid, der bruges på administrative opgaver, men sparer også penge på lønomkostninger til administrativt personale.

Hvordan gør Automatisk sagsfakturering en forskel?

  • Tidsbesparelse: Ved at automatisere faktureringsprocessen kan I hurtigt generere fakturaer uden at skulle gennemgå lange manuelle procedurer.
  • Fleksibilitet: I kan selv opstille kriterier for, hvilke sager der skal faktureres, og vælge tidsintervaller, der passer til den enkelte sag.
  • Effektivitet: Mindre manuel indblanding betyder færre fejl og en mere strømlinet proces.
  • Omkostningsreduktion: Færre administrative opgaver betyder, at medarbejderne kan fokusere på mere værdiskabende aktiviteter.

Udfordringer med traditionel sagsfakturering

Den standardiserede proces for sagsfakturering i Business Central kan være kompleks og tidskrævende. Mange eksisterende brugere oplever besvær og frustration på grund af den administrative tunghed og de mange trin involveret i processen.

Dynamics Inspire Aps, har lavet en automatisk sagsstyrings-funktion, der gør at du kan undgå følgende funktioner i Business Central:

  • At skulle navigere til den specifikke sag
  1. Åbne de fakturerbare sagsplanlægningslinjer, som er dannet
  2. Manuelt vælge de konkrete varer eller lign, som blot kunne være faktureret direkte
  3. Manuel oprettelse af den enkelte faktura
  4. Manuel efterfølgende navigering til den oprettede faktura
  • Navigere til næste tilsvarende sag og gentage processen
  • Undgå manuelt arbejde og kontrol af samlefakturering af 2 eller flere sager
  • Optimering af cash-flow og likviditet
  • Spar tid på den administrative proces og minimer gentagelsesopgaver, som kræver minimal kontrol

Fordelene er mange, men specifikt for Business Central i sig selv, kan der nævnes specifikke funktionelle fordele, der hurtigt vil spare virksomheden for månedligt tidsforbrug og lønudgifter.

Fordelene ved automatisk sagsfakturering

Med automatisk sagsfakturering bliver denne proces betydeligt forenklet:

  • Nem implementering: Integreres problemfrit med jeres eksisterende Business Central system og herefter vil mange funktioner være lettere.
  • Brugervenlighed: Intuitiv opsætning og brug, der ikke kræver omfattende træning og som let kan læres videre fra medarbejder til medarbejder.
  • Skalerbarhed: Passer til virksomheder af alle størrelser og kan tilpasses jeres specifikke behov. Samt giver mulighed for at tilføje andre smarte tillægsløsninger, så som vægtmodul, CO2 modul, tidsregistrering, lejeudregning og meget mere, læs mere her.

Automatisk sagsfakturering er ikke kun en teknologisk opgradering, men en strategisk investering i jeres virksomheds effektivitet og produktivitet. Ved at reducere den tid og de ressourcer, der bruges på fakturering, kan I fokusere på kerneaktiviteter og dermed styrke jeres konkurrenceevne.

Overvej at implementere automatisk sagsfakturering og oplev, hvordan det kan transformere jeres faktureringsproces fra at være en byrde til en nem og effektiv opgave.